Andělské cesty k nesmrtelnosti - Knihu doporučuje Miloň Čepelka

23.1.2012

Od Eduarda Martina jsem kdysi čítal zajímavé sci-fi povídky. Proto mě zaskočil a překvapil - řeknu rovnou, že velmi příjemně, obsah jeho nové knížky Andělské cesty k nesmrtelnosti. Čekal jsem povídky na způsob těch dřívějších, a náhle jsem četl drobné bystré úvahy, vždy vycházející z nějaké běžné situace nebo z toho, co autor slyšel z vyprávění jiných, vždy však také nějak mířící k Bohu a k tomu, že není naškodu s ním počítat.

Že se to vyplatí i těm, kdo ho odmítají. Četba nabízí spoustu možností, jak si bez předsudků aspoň připustit, že ať už Boha vzýváme nebo ho popíráme, on přesto stojí dnes a denně za nové zkoumání. A nelekejte se, nejsou to žádné laciné agitky, jen texty, které se neobvykle zamýšlejí a po cestičkách svého zamýšlení nenásilně, ale sugestivně vedou i čtenáře. Třeba - příklad to osvětlí - všehovšudy jedenapůlstránkový Stonásobek. Stejně jako jeho maminka prý dr.Petiška alias Eduard Martin zvykl si lidem, když mu přejí dobrý den nebo úspěch nebo šťastný nový rok a pevné zdraví, zvykl si opáčit "Já vám přeju stokrát to, co vy mně!" Nejednoho to zarazí, překvapí, a on chtěnechtě aspoň na mžik odhodí masku, pod kterou skrýval přání spíše opačné než to, co vyslovil, a teď se - jak by ne - parádně polekal. Kdyby měl dostat stonásobek nějaké své závistivé ošklivosti, to by si panečku pěkně zavařil. Ba i stonásobek jen své lhostejnosti k tomu, komu z čiré konvence popřál jaksi ze zvyku, bezobsažně, i ten ho donutí k sebezpytu. - A to jsem vybral jen zlomek z obsahu knížky, která mě tak mile překvapila.

Miloň Čepelka

Andělské cesty k nesmrtelnostikniha: Andělské cesty k nesmrtelnosti
autor: Eduard Martin